Strona Główna        Spis Inspiracji        PENowiec.com       PENowiec&Sonya      Kontakt/O nas


"Świątecznie w Krakowie"


Tekst i zdjęcia: Sławomir Berski
        Wykorzystując dzień wolny od pracy odwiedziłem znajomych mieszkających w Krakowie. Święto Trzech Króli przyciągnęło do dawnej stolicy Polski nie tylko naszych rodaków. Ilość turystów znacznie przekraczała średnią w tym okresie roku.

Do Krakowa przyjechali głównie sąsiedzi zza wschodniej granicy, których można było spotkać wszędzie, również daleko od centrum miasta. Spędzając święta w naszym kraju zachęcili miejscowych kupców do licznego przybycia pod Wawel. Z ciekawością poszedłem na rynek zobaczyć zabawę i handel wielonarodowościowego tłumu. Zrobiłem kilka zdjęć, które zamieszczam poniżej. Zapraszam do galerii! Zdjęcia wykonałem aparatem Olympus E-PL5. Wykorzystałem obiektywy 8mm f/3.5 Fisheye ED, 7-14mm f/4.0 ED, 14-35mm f/2.0 ED SWD oraz MMF-3 i statyw.
Wykorzystałem długie czasy naświetlania i czułości z zakresu ISO 200 - 800.


 
 


 

Na Rynku Głównym w Krakowie sprzedawano nie tylko pamiątki i regionalne wyroby, ale także zadbano o dobre tradycyjne jedzenie i grzane wino! Obywatele ze wschodu spędzający święta w Polsce mogli czuć się jak u siebie w domu:)







Jeszcze kilka zdjęć z kładki zakochanych...